מי זכאי לפנסיה תקציבית?

כאשר מדברים על פנסיה תקציבית, לפני שבודקים מי זכאי לפנסיה תקציבית, מדברים בעצם על כספים המשולמים מתקציב המעסיק לאותם גמלאים שהצטרפו לתוכנית הפנסיה התקציבית לפני סוף שנת 2002. לפנסיה תקציבית אין ניכויים חודשיים, אלא אם מדובר על דמי גמולים שהוכנסו ב-2004. 2% ממשכורתה נכנסים לחשבון מדי שנה.
כלומר, הפנסיה התקציבית מובטחת במלואה על ידי המדינה ותלויה רק ​​בשני דברים:
משך השירות – ככל שהוא קטן יותר, תשלומי הפנסיה יהיו נמוכים יותר בעתיד.
שכר שכיר – ככל שהוא גבוה יותר, ניתן לקבל יותר לאחר הגעה לגיל פרישה.
עד שנות השבעים, כ-70% מהישראלים עבדו במגזר הציבורי, בהתאמה, הם יכלו לסמוך על פנסיה תקציבית. עבור כל שנת עבודה הם היו זכאים ל-2% משכרם. המקסימום שניתן היה לקבל היה לא יותר מ-70% מהשכר, ולשם כך היה צורך לעבוד 35 שנים. ואילו העובד עבד יותר מ-35 שנה, אי אפשר לקבל אחוזי צבירה גבוהים יותר, מה שאומר שהעבודה לאחר מכן לא תשפיע על צמיחת הפנסיה העתידית. העלאה אפשרית רק אם השכר עולה.

מי זכאי לפנסיה תקציבית

אבל מי זכאי לפנסיה תקציבית בפועל? לרוב מדובר בעובדי מדינה, נציגי משטרה, מורים, עובדי חברות שבהן נקבע בחוק שיהיו להם תנאי עבודה זהים לעובדי מדינה. החל משנת 2003 הועברו עובדים חדשים לפנסיה נצברת, השונה מהותית מהפנסיה התקציבית.
נושא הפנסיה בישראל הוא די מסובך, כי יש הרבה אפשרויות להשגתן, יש הרבה תוכניות ציבוריות ופרטיות. כך למשל, קרנות הפנסיה קופת גמל בישראל פופולריות, גם ביטוח פנסיוני ביטוח מנהלים רלוונטי, המאפשר לחסוך כסף על מנת לקבלו בהגעה לגיל פרישה, לבטח את חייכם, ולא נשכח גם את קצבת הזקנה של הביטוח הלאומי. פנסיה תקציבית בישראל היא נושא נפרד שאפילו יועצים פנסיונים לא תמיד מבינים באופן מלא, לכן אם אתם מעוניינים להתעמק בנושא ולהרחיב את הידע המקצועי שלכם כאנשי מקצוע, מכללת OS Experts מאפשרים לכם לקבל הסמכה בתחום הפרישה מטובי המרצים בארץ, למנף ולהרחיב את הידע והניסיון העסקי שלכם, ולהעניק ללקוחות שלכם את השירות הטוב והמקצועי ביותר.

במכללה שלנו אנחנו מלמדים כבר שנים רבות קורס תכנון פרישה. הקורס מיועד ליועצי מס, רואי חשבון, סוכני ביטוח, יועצים פנסיונים, מנהלי השקעות, מתכננים פיננסים, כלכלנים, מנהלים ועובדים בכירים מהתחום הפנסיוני.