אובדן כושר עבודה במסגרת הביטוח הפנסיוני

בריאות היא הנכס הכי חשוב. בריאות פיזית מאפשרת לנו לעבוד ולחיות ולפרנס את עצמנו בכבוד. לצערנו במקרים של תאונה או של מחלה, אובדן כושר עבודה, מאלץ את המבוטח לחפש אלטרנטיבות אחרות לפרנסה. במקרים של תאונה או מחלה, ביטוח פנסיוני הכולל אובדן כושר עבודה, מספק עבור הפועל קצבה חודשית. הקצבה החודשית היא קרש הצלה, עבור רבים שאינם מסוגלים יותר להשתלב במעגל העבודה.
ביטוח אובדן כושר עבודה, הוא חלק מקרן הפנסיה או ביטוח מנהלים. במסגרת הביטוח הפנסיוני ישנם מסלולים שונים לביטוח אובדן כושר עבודה, לכל מסלול משקל שונה ביחס לרכיבים האחרים, משקל שונה ביחס לרכיב החיסכון או לרכיב ביטוח השארים.
התשלום עבור הביטוח מופרש מתוך הסכום החודשי של הביטוח הפנסיוני וגובה הסכום תלוי בהתאם למסלול הנבחר. כל מבוטח יכול לבחור בעצמו את המסלול המתאים ביותר לצרכיו.

אובדן יכולת עבודה במקצוע ספציפי

ביטוח עבור אובדן כושר עבודה אינו מכסה אובדן יכולת במקצוע ספציפי. אם הלקוח איבד את היכולת לעבוד במקצוע שלו, אבל הוא עדיין יכול לעבוד במקצוע אחר, הוא לא יהיה זכאי לתשלום עבור אובדן יכולת העבודה. במסגרת ביטוח מנהלים, ברוב המקרים, הביטוח מכסה אובדן חלקי של כושר העבודה. במקרים אלו גם אם המבוטח איבד כושר ספציפי אך הוא עדיין יכול לעבוד במקום אחר, הוא יקבל פיצוי מתאים. בכל מקרה נתון ראוי לברר באופן מעמיק את תנאי הביטוח הפנסיוני ואת כל הזכויות המגיעות למבוטח כחוק.

יועץ פנסיוני מומחה לפרישה

אחד המקצועות המבוקשים ביותר כיום בשוק הוא יועץ מס, רו״ח, סוכן ביטוח או יועץ פינסיוני מומחה למיסוי ופרישה. יעוץ מקצועי הוא נדבך הכרחי בשביל להגיע להחלטה הנכונה. יעוץ מקצועי נדרש כיום בשביל למצוא את מסלול הביטוח המשתלם ביותר עבור הלקוחות במסגרת ביטוחי אובדן כושר עבודה.