החזר מס לפי תיקון 190

בשנים האחרונות, חלו שינויים משמעותיים הנוגעים להפקדות הכספים למכשירי החסכון הפנסיוניים. אחד השינויים המרכזיים ביותר הוא תיקון 190 לחוק מס הכנסה. שנועד להפוך את ההשקעה בקופות גמל לאטרקטיבי יותר עבור העובדים במשק.

קופות הגמל הם מכשיר חיסכון פנסיוני שנועד לטווח ארוך. הקופות מאפשרות לשכירים ועצמאים לחסוך כספים כמקור הכנסה בשעת הפרישה. עבור עובדים שכירים התשלומים לקופה מתבצעים בחלקם על ידי העובד ובחלקם על ידי המעסיק. עצמאים מפקידים כספים בעצמם מההכנסות החודשיות. החסכון בקופות הגמל כרוך בהטבות מס עבור הפורשים.

בהתאם לתיקון 190 לפקודת מס הכנסה, במידה והעובדים מעוניינים למשוך את הכספים הם נדרשים לשלם מס נומינלי של 15% בלבד על רווחי הון, במקום 25% מס ריאלי. במסגרת התיקון ניתן גם למשוך את הכספים לאחר גיל 60 בצורה של קצבה חודשית ללא תשלום מס. כל הנושא של החזרי מס לפי תיקון 190 דורש ידע מקצועי והבנה של כל החוקים והרגולציות בתחום. לכן, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי מתכנני פרישה מקצועיים שלמדו את העניין לעומק. מתכנני פרישה לוקחים קורס ניהול פרישה כדי להיות בעלי ידע מספק בשווקים הפיננסיים וכן ניסיון בתחומים שונים כגון השקעות ופנסיה.

החזר מס לפי תיקון 190

לימודי תכנון פרישה

תכנון פרישה הוא אחד המקצועות המבוקשים ביותר במכללות השונות ברחבי הארץ. קורס מאמני פרישה מתאים עבור עצמאים שעובדים כסוכני ביטוח, יועצי מס, רואי חשבון ואנשי מקצוע נוספים בתחום הפנסיוני והפיננסי. במכללה שלנו אנחנו מלמדים כבר שנים רבות, מסלול לימודים מקצועי המקיף את כל המכשירים הפנסיוניים, ומקנה לכם ידע תיאורטי ומעשי ברמה הכי גבוהה שניתן. אנחנו עובדים עם מרצים מעולים אנשי מקצוע בתחום ובתחומים משיקים, שמלמדים אתכם את העבודה הלכה למעשה תוך כדי הלימודים.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים על מסלול הלימודים? פנו אלינו עוד היום אל יועצי הלימודים של המכללה.