תהליך תכנון פרישה יעוץ מקצועי ואישי

תהליך תכנון פרישה הוא עניין מורכב מכל הבחינות. ראשית העניין האישי, הפורש עומד לפני אחד השינויים הגדולים ביותר בחייו, יציאה ממעגל העבודה ומעבר לשלב חדש בחיים. הרבה שאלות עולות בזמן המעבר. האם הכסף שנחסך במשך כל השנים הרבות האלו לפנסיה, אכן מספיק בשביל לחיות בכבוד, מה העובד יעשה כעת כאשר כל כך הרבה זמן פנוי עומד לרשותו, מהן האופציות שלו להמשך עבודה חלקית אם הוא מעוניין בכך. שאלות רבות עולות וצפות לפני היציאה לגמלאות.
העניין השני בחשיבותו לאחר העניין האישי הוא העניין הביורוקרטי, אך הוא משפיע כמובן בצורה ישירה על כל החלטה אישית. מהן האופציות הפיננסיות העומדות לפני וכיצד ניתן לנצל אותם בצורה הטובה ביותר. האם כדאי להשקיע את הכספים שנצברו ונחסכו כל השנים, האם ניתן לשפר עמדות ולקבל תשלום חודשי גדול יותר אם יודעים להתנהל נכון.
במסגרת סדנאות לפורשים במקומות העבודה, רבות מהשאלות האישיות מקבלות פתרון אך השאלות הפיננסיות המרכזיות נשארות ללא תשובה. האנשים האחראים על התשובות בעניין זה ועל הייעוץ המקצועי הם היועצים לענייני פרישה.

התמחות בפרישה

אחת הדרכים היעילות ביותר לנהל את הכספים לאחר פרישה מעבודה, היא ייעוץ מקצועי. פורשים רבים פונים למומחה לפרישה.
מה היתרון של יעוץ מומחה לפרישה? קודם כל התחום המרכזי של יועץ הוא ענייני כספים וניהולם במיוחד בכל הנוגע לתשלומי מיסים. יועצים שהוסיפו אל העסק שלהם מומחיות בתחום הפרישה, מביאים את כל הידע העצום שצברו במשך השנים אל עולם הפרישה. ביחד עם היועץ ניתן לתכנן קדימה לשנים הבאות. באמצעות תכנון פרישה לפנסיה פיננסי נכון של כל החסכונות הפנסיוניים ומקורות הכספים האחרים הפורש יכול לצאת לדרך חדשה.