איך משיגים טופס 161 ישן?

טופס 161 הוא אחד מטפסי החובה לצורך הפסקת העבודה בין המעביד לעובד. הטופס נועד עבור העובדים והוא מסדיר את הכספים שהופקדו עבורם בתוכניות החסכון השונות. באמצעות הטופס העובד מודיע למס הכנסה מה הוא מעוניין לעשות עם כספי הפיצויים, האם הוא רוצה למשוך חלק מהם כעת או להשאיר אותם לטובת חיסכון עתידי לתשלום פנסיוני חודשי בשעת הפרישה. טופס 161 נתן לעובד על ידי המעביד, אבל ניתן גם להוריד טופס ריק באתר של מס הכנסה. המעביד חייב למסור לעובד את הטופס עד חמישה עשר בחודש, אחרת זה יחשב כהלנת שכר.

טופס 161 הוא קריטי בנוגע למשיכת כספי הפיצויים, בלעדיו העובד נדרש לשלם את המס המלא 47% ללא כל הטבות מס המגיעות לו במסגרת החוק. טופס 161 צריך להיות חתום על ידי המעביד, כולל פירוט מדויק של כל כספי הפיצויים וכל הכספים האחרים שהופרשו עבור העובד. חובה על המעסיק למסור טופס זה לעובד! ועל העובד למסור אותו למס הכנסה לצורך העברת הבעלות של כל כספי הפיצויים לרשותו.

במידה ואין ברשות העובד טופס 161, ניתן להגיש טופס ישן. לשם הגשת טפסים ישנים כדאי לגשת לבעל מקצוע כמו רואה חשבון או יועץ מס שיעזור ללקוח לאתר את הטפסים במקומות המתאימים. בכל מקרה של פרישה או עזיבת עבודה כדאי מאוד להתייעץ עם מומחים למיסוי פרישה בשביל לקבל את התנאים המגיעים לעובד במסגרת החוק.

במידה ואתם מעוניינים בהורדת טופס 161, עברו לאזור הטפסים באתר.

איך משיגים טופס 161 ישן?

מומחים למיסוי פרישה

מומחים למיסוי פרישה הם אנשי מקצוע בתחום הפנסיוני והפיננסי עם התמחות מיוחדת בתכנון פרישה. במכללה שלנו אנחנו מלמדים כבר שנים רבות מסלול לימודי ייעוץ פרישה מקיף בתחום, עבור אנשי מקצוע כגון רואי חשבון, יועצי מס וסוכני ביטוח המעוניינים להגדיל את מעגל הלקוחות ואת ההכנסה. במהלך הלימודים אנחנו שמים דגש מיוחד על הצד המעשי של המקצוע ומקנים לכם את כל הכלים הנדרשים לעבודה בתחום.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים על מסלול הלימודים שלנו? פנו אלינו עוד היום אל יועצי הלימודים של המכללה.