גיל פרישה הטבות מס

רבים מהעובדים במשק הישראלי, לא מודעים לכך שהם צריכים לשלם מס הכנסה על החסכונות הפנסיוניים. בהתאם לכך, עובדים המגיעים לגיל פרישה, המעוניינים למשוך את כספי הפיצויים או לקבל קצבה חודשית קבועה, צריכים לתכנן את העניין מראש. באמצעות תכנון מס מתאים עם יועצי פרישה מקצועיים, העובדים יכולים לחסוך בתשלומי המיסים הנדרשים, ולפרוש בכבוד ממעגל העבודה.

גיל פרישה הטבות מס
מיסוי קצבאות פרישה

בהתאם לתיקון 190 מס הכנסה, ניתן למשוך את כספי הפנסיה והפיצויים בכמה דרכים עיקריות. ניתן למשוך את כל הכספים בגיל פרישה במזומן. בהתאם לכך, העמיתים יצטרכו לשלם מס על כספי הפיצויים, אך כספי התגמולים מקופות גמל פטורים ממס. אופציה שנייה היא למשוך את כל הכספים כקצבה. על משיכת הכספים כקצבה ניתן לקבל פטור ממס בגובה של 49% על מהקצבה המזכה, יתר הקצבה חייבת במס. אופציה שלישית היא משיכת כספי הפיצויים במזומן בעוד את הכספים האחרים מושכים כקצבה חודשית. מיסוי קצבאות פרישה הוא עניין מורכב שדורש ידע ומומחיות בתחום. לכן, כדאי מאוד להיעזר במתכנני פרישה מקצועיים, לפני קבלת כל החלטה על משיכת הכספים.

תכנון פרישה

תכנון פרישה עוזר לאנשים שהגיעו לגיל המתאים, לנהל את כל החסכונות הפנסיוניים שברשותם. התחום מתאים במיוחד עבור יועצי מס ורואי חשבון ואנשי מקצוע נוספים בתחום הביטוח והפיננסים, המעוניינים להגדיל את מעגל הלקוחות ואת ההכנסה.

במכללה שלנו מבית אורין שפלטר, אנחנו מתמחים בלימודי ייעוץ פרישה ומעניקים לכם ידע תיאורטי ופרקטי מקיף בתחום. אנחנו עובדים עם טובי המרצים, אנשי מקצוע מעולים שמגיעים מהשטח ועברו אצלנו הכשרה מקיפה להוראה במכללה. הלימודים מתקיימים באופן פרונטלי או דיגיטלי, בהתאם לדרישת הסטודנט.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים על מסלול הלימודים שלנו בתכנון פרישה? פנו אלינו עוד היום אל יועצי הלימודים של המכללה.