היוון קצבה קרן פנסיה ותיקה

היוון קצבת קרן הפנסיה מאפשר לכל עובד אשר הגיע לגיל פרישה, לנשים בגיל 62 וגברים בגיל 67, למשוך סכום גדול חד פעמי מקרן הפנסיה, במקום לקבל את אותו הסכום פרוס לתשלומים חודשיים קבועים. בהתאם לעדכון החוק משנת 2008, ניתן לעשות היוון קצבה קרן פנסיה ותיקה על סכום של עד 25% מכלל הקצבה לתקופה של עד 5 שנים. כאשר במקרה זה של היוון קצבה קרן פנסיה ותיקה ניתן לקבל פטור מתשלום מס על סכום המחושב מראש בהתאם לגובה התקרה הנקובה בחוק. ואילו על היתרה ניתן לשלם מס באותו שיעור שהיה מוטל על סכום זה אילו היה מתקבל כתשלום קצבה חודשי.

היוון קצבה קרן פנסיה ותיקה

כיום ישנם שני סוגים של היוון פנסיה כאשר האחד הוא קבלת חלק מהקצבה מקרן הפנסיה בצורת מקדמה, כפי שצוין מעלה, עד 25% מהקצבה ב-5 השנים הראשונות, או משיכת חיסכון פנסיוני חד פעמי, כאשר עסקה זו מחויבת אוטומטית במס של 35%. ישנם מצבים ותנאים שבהם ניתן להפחית או לבטל את תשלום המס. ברוב המקרים אפשרות זו זמינה במהלך ביצוע תהליך של קיבוע זכויות. אך מאחר ופעולת קיבוע זכויות נעשית רק פעם אחת בחיים ואינה נתונה לשינויים, ומשפיעה בצורה מכריעה על תנאי המס ולא רק על היוון קצבה קרן פנסיה ותיקה, לא מומלץ לבצע הליך זה באופן עצמאי, אלא רק בליווי איש מקצוע.
יועץ פרישה, כך נקרא המומחה אשר יכול לעזור לכם, וללוות אתכם בתהליך קבלת כל ההחלטות החשובות בנוגע לפרישה שלכם, ניהול כספי הפנסיה, קבלת החלטות בנוגע להיוון קצבה כמו גם במהלך תהליך קיבוע זכויות המתבצע מול רשויות מס הכנסה. מכללת OS Experts מלמדת ומכשיר את יועצי פרישה הטובים והמקצועיים ביותר בארץ, אשר מלווים את הלקוחות עם כל הידע העדכני והניסיון הדרוש להם.

אחד הקורסים המובילים של מכללת OS Experts הוא קורס ייעוץ פרישה, המכשיר מדי שנה עשרות יועצי פרישה מובילים.