חוק פנסיה חובה לעצמאים

חוק פנסיה חובה לעצמאים הוא חוק שנחקק בישראל בשנת 2017, במטרה להבטיח לעצמאים הכנסה חודשית לאחר שהגיעו לגיל פרישה. החוק מחייב כל עצמאי בישראל להפריש כספים לפנסיה, החל מגיל 21. שיעור ההפרשות לפנסיה לעצמאים עומד על 16.5%, מתוכם 6% על חשבון העצמאי והיתר על חשבון המדינה. הפרשות לפנסיה מועברות לקרן פנסיה, שם הן מנוהלות עד גיל פרישה.
בגיל פרישה, עצמאי יכול למשוך את הכספים מהקרן הפנסיונית ולהשתמש בהם לקבלת קצבת פנסיה חודשית. חוק פנסיה חובה לעצמאים מאפשר להם להבטיח לעצמם הכנסה חודשית לאחר שהגיעו לגיל פרישה. הפרשות לפנסיה מאפשרות לעצמאים לחיות ברווחה גם לאחר שהפסיקו לעבוד, וללא צורך להסתמך על הכנסותיהם של בני משפחתם או על הביטוח הלאומי. לכן, חשוב מאוד שהעצמאים ידאגו להפריש כספים לפנסיה כבר מגיל צעיר, כדי שיוכלו להבטיח לעצמם ביטחון כלכלי.
חשוב לציין, כי עצמאי יכול להפריש כספים לפנסיה באמצעות קרן פנסיה, קופת גמל או ביטוח מנהלים. מעבר לכך, העצמאי יכול לבחור את סוג ההפקדה המתאימה לו ביותר, בהתאם לצרכיו ויכולותיו הכלכליות. מומלץ בחום להיעזר במתכנני פרישה מומחים לפני קבלת כל החלטה בנידון.

חוק פנסיה חובה לעצמאים
החשיבות של ייעוץ פרישה

רבים מהפורשים ממעגל העבודה בוחרים להתייעץ עם עם יועץ פנסיוני מוסמך בכדי לקבל מידע מדויק יותר על גובה הפנסיה הצפוי. הנוסחה לחישוב גובה הפנסיה היא מורכבת, והיא לוקחת בחשבון מספר גורמים, כגון סכום החיסכון, תוחלת החיים, שיעור הריבית, מיסים ודמי ניהול. יועץ פנסיוני מוסמך מסוגל להתחשב בכל הגורמים הללו כדי לספק ללקוחות הערכה מדויקת יותר.
מתכנן פרישה עוזר ללקוחות לתכנן את הפרישה בצורה חכמה. פרישה היא שלב משמעותי בחיים, והיא דורשת תכנון מדוקדק. מתכנני פרישה עוזרים ללקוחות להבין את הצרכים הפיננסיים שלהם לאחר הפרישה, ולפתח תוכנית שתעזור להם להגשים את היעדים הפיננסיים. בהתאם לכך מדובר במקצוע מבוקש מאוד במעגל התעסוקה.

מכללת Os-Experts עוזרת לכם להיות מתכנני פרישה

מכללת Os-Experts מעניקה לכם את ההכשרה המקצועית להפוך למתכנני פרישה מוסמכים. קורס ניהול פרישה מתקיים בשיתוף פעולה עם מכללת אורין שפלטר, ומאפשר לכם לבחור בין למידה פרונטלית או דיגיטלית.
במהלך הקורס תלמדו את כל מה שצריך לדעת על תכנון פרישה, כולל מוצרי חיסכון פנסיוני, אופן משיכת כספים ממוצרי פנסיה, ודיני עבודה רלוונטיים לתחום.
אם אתם רוצים להשתלב בתחום הביטוח והפנסיה, זהו הקורס המושלם עבורכם. פנו עוד היום ליועצי הלימודים של המכללה, והתחילו את הדרך להצלחה.