טופס 161 מס הכנסה פיצויים

טופס 161 הודעת מעסיק על פרישה מעבודה

להורדת הטופס לחצו כאן

טופס 161 הוא אחד הטפסים החשובים ביותר לצורך ניתוק יחסי עובד מעסיק. בטופס מודיע המעסיק למס הכנסה על סיום ההעסקה של העובד. במסגרת הטופס הוא מצהיר על כל הכספים ששילם לעובד במועד העזיבה כגון כספי הפנסיה והפיצויים. אחד הנושאים החשובים ביותר בטופס 161ד קיבוע זכויות עבור מס הכנסה הוא כספי הפיצויים. בהתאם לכך, מייד עם סיום ההעסקה העובד צריך למלא טופס 161א בו הוא מודיע לרשויות המס במדינה, כיצד לנהוג במענקי הפרישה שלו הכוללים את כספי הפיצויים.

עובדים רבים במשק הישראלי אינם מודעים לכל הזכויות המגיעות להם במסגרת החוק. בהתאם לכך, הם יכולים לעשות טעויות במילוי הטופס שיעלו להם במחיר יקר בהמשך הדרך. השאלה המרכזית נוגעת לכספי הפיצויים, האם כדאי למשוך אותם כעת או להשאיר אותם לצורך החסכונות הפנסיוניים בשעת הפרישה. בהתאם לכך, כדאי מאוד להתייעץ עם מתכנני פרישה מקצועיים בשביל לקבל את ההחלטה הנכונה. מתכנני פרישה הם אנשי מקצוע בתחום הפנסיוני והפיננסי עם התמחות מיוחדת בכל הנושא של פרישה ממעגל העבודה.

טופס 161 מס הכנסה פיצויים
תכנון פרישה לימודים והכשרה מעשית

המכללה שלנו מבית אורין שפלטר היא מכללה ייעודית בתחום הפרישה עם תוכנית לימודים מקיפה בתחום. אצלנו תלמדו על כל החסכונות הפנסיוניים ועל אופן משיכת הכספים מכל אחד מהערוצים. כמו כן, בקורס ייעוץ פנסיוני נלמד על כל הנושא המורכב של מיסוי פרישה ועל נושאים רבים נוספים הקשורים לתחום. אחד הדגשים המרכזיים אצלנו הוא תכנון פרישה בהקשר של כלכלת המשפחה. המטרה שלנו היא לספק עבורכם סט כלים עדכני להתמודדות עם סיטואציות קונקרטיות בעבודה.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים על מסלול הלימודים שלנו בתכנון פרישה? פנו אלינו עוד היום אל יועצי הלימודים של המכללה.