טופס 161 מס הכנסה

במהלך הפרישה ממקום העבודה על המעביד למלא טופס 161 עבור העובד בשביל מס הכנסה. הטופס ניתן לעובד על ידי המעביד ובאמצעותו הוא מודיע לרשויות המס על הדרך שבה הוא רוצה לנצל את כספי הפיצויים. לפני העובד עומדות שתי דרכים, למשוך חלק מהכספים כעת ולשלם את המס המתאים או לחכות עד היציאה לגמלאות. הפורשים יכולים לשמור את כספי הפיצויים לצורך התשלומים החודשיים של כספי הפנסיה בעתיד.

במסגרת תהליך הפרישה או בעת עזיבת עבודה, העובדים זכאים להנחות מטעם מס הכנסה על מיסוי הכספים. בין במקרה של משיכה או במקרה של השארת הכספים לצורך פנסיה עתידית. אבל, בשביל לקבל את התנאים הטובים ביותר, עליהם להתייעץ עם מומחים למיסוי פרישה. אדם מן הישוב אינו יכול להחליט על דעת עצמו כיצד לנצל את כל הטבות המס המגיעות לו מטעם המדינה. כמו כן, בשביל לקבל החלטה מושכלת בנוגע למשיכת הכספים, צריך לבדוק לעומק שזאת אכן האופציה הטובה ביותר. לפעמים הרצון להנות מכספי הפיצויים כרגע, יכול לפגוע בצורה משמעותית בקצבה החודשית לעתיד לבוא.

מכללת אורין שפלטר מציגה קורס תכנון פרישה דיגיטלי מקיף המועבר על ידי המומחים המובילים בישראל לתכנון פרישה.

טופס 161 מס הכנסה
תכנון פרישה הדרך הבטוחה ליציאה לגמלאות

מתכנני פרישה עוזרים ללקוחות לבצע את תכנון המס הנדרש לקראת היציאה לגמלאות. המתכננים יושבים ביחד עם הלקוח ובודקים ביחד אתו מהן האופציות העומדות לפניו למשיכת הכספים, וניצול ההטבות המגיעות לו מטעם המדינה. על המתכננים להיות בקיאים בכל התקנות והחוקים הנוגעים לדיני עבודה ובכל העדכונים של רשויות המס.

תכנון פרישה הוא אחד המקצועות המעניינים והמתגמלים ביותר מבחינה כספית ואישית. היועצים עוזרים ללקוחות לפרוש בכבוד ומאפשרים לו לשמור על רמת חיים גבוהה. הלימודים בתחום מתקיימים במסגרת המכללות השונות בתחום הביטוח והפיננסים ברחבי הארץ. במכללה שלנו אנחנו מתמחים במיוחד בתכנון פרישה ואנו מעבירים קורס לימודי תכנון פרישה מקיף בתחום.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים על מסלול הלימודים שלנו בתכנון פרישה? פנו אלינו עוד היום אל יועצי המכללה.