מה ההבדל בין טופס 161 לבין טופס 161א?

טפסים 161 ו-161 א מסדירים את יחסי העובד מעביד לאחר סיום העבודה. טופס 161(טופס 161 הסבר) הוא הטופס שהמעביד חייב למסור לעובד ובו הוא מפרט את כל ההפקדות במהלך השנים, עבור מסלולי החסכון הפנסיוני וכספי הפיצויים. את הטופס המעביד מוסר לעובד לא יאוחר מחמישה עשר בחודש לאחר עזיבת העבודה. טופס 161 א הוא הטופס שבו העובד מצהיר מה הוא מעוניין לעשות עם כספי הפיצויים, למשוך חלק מהם כעת או להשאיר אותם בתוכניות החסכון לצורך שעת הזקנה. הטפסים הללו מאפשרים לעובד לקבל את כל הטבות המס המגיעות לו במסגרת החוק, ולתכנן בצורה נכונה את היציאה לגמלאות.

בכל מקרה נתון, כדאי מאוד להתייעץ עם מומחים בתחום לפני שניגשים למלא כל טופס, במיוחד העובד הנדרש לקבל החלטות לא פשוטות בנוגע לחסכונות הפנסיוניים שברשותו. את כל זאת ניתן לעשות באמצעות תכנון פרישה על ידי אנשי מקצוע המוסמכים לכך. תכנון פרישה עוזר ללקוחות לנצל את כל הטבות המס המגיעות להם במסגרת החוק, ומאפשר להם לשמור על אורח חיים גבוה גם לאחר הפרישה ממעגל העבודה.

מה ההבדל בין טופס 161 לבין טופס 161א?
מתכנני פרישה מומחים למיסוי ולכלכלת המשפחה

מתכנני פרישה מומחים למיסוי ולכלכלת המשפחה עוזרים ללקוחות לנהל את כל החסכונות הפנסיוניים שלהם ואת כספי הפיצויים. תכנון פרישה מתאים במיוחד עבור אנשי מקצוע מהתחום הפנסיוני והפיננסי המחפשים אחר דרכים יצירתיות להגדלת מעגל הלקוחות וההכנסה. לימודי ייעוץ פרישה מאפשרים לכם לרכוש כלים מעשיים, ולהרחיב בצורה משמעותית את הידע התיאורטי שלכם. במהלך הלימודים תרכשו את כל הידע הנדרש עבור מיסוי פרישה ודיני עבודה, ותלמדו על כל הנושא של כלכלת המשפחה.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים על מסלול הלימודים בתכנון פרישה? פנו אלינו עוד היום אל יועצי הלימודים של המכללה.