מה זה היוון פנסיה תקציבית?

פנסיה תקציבית משולמת מהתקציב השוטף של הגוף שבו עובד העמית הזכאי לה. להבדיל מפנסיה צוברת, בפנסיה תקציבית כל ההפרשות נעשות בידי המעביד. בפועל, יכול המעביד שלא להפריש לקרן, אלא להתחייב כי ישלם את הפנסיה על חשבונו, ובכך להפוך בעצמו לגורם המבטח. בישראל, פנסיה תקציבית היא צורת הפנסיה העיקרית של עובדי מדינה, שוטרים, סוהרים, מורים ועובדים בתאגידים שהוקמו מכוח חוק. בשנת 2002 הקליטה למסלול של פנסיה תקציבית עבור עובדי מדינה הופסקה. כל העובדים החל מסוף שנה זאת מועסקים במסגרת של פנסיה צוברת.

היוון קצבת פנסיה תקציבית פירושו קבלה של סכומי הקצבאות המופקדים באופן חד פעמי. במסגרת הפנסיה התקציבית ניתן לבצע היוון קצבה בשיעור של עד 25% מהקצבה למשך שש שנים. כל זאת במידה והגשתם את הבקשה להיוון תוך שנתיים ממועד הפרישה. העובדים עצמם לא תמיד מודעים לכל הזכויות המגיעות להם במסגרת החוק, לכן בכל מקרה נתון כדאי להתייעץ עם מומחים למיסוי פרישה לפני קבלת כל החלטה בנוגע לחסכונות הפנסיוניים.

מה זה היוון פנסיה תקציבית?
תכנון פרישה הדרך הבטוחה להיוון קצבה

תכנון פרישה הוא הדרך הבטוחה להיוון קצבה וטיפול בכל החסכונות הפנסיוניים. מתכנני פרישה יושבים ביחד עם הלקוח ובודקים לעומק את כל המסלולים הפנסיוניים שברשותו. בהתאם לכך, הם עוזרים ללקוחות לקבל החלטות מושכלות בנוגע למשיכת הכספים בהתאם לתנאי המיסוי על משיכת קצבה. מתכנני פרישה הם אנשי מקצוע מהתחום הפיננסי והפנסיוני שעברו הכשרה מיוחדת בתחום. במכללת אורין שפלטר אנחנו מלמדים קורס יועץ פרישה מקצועי עבור מתכנני פרישה המקנה לכם את כל הכלים הנדרשים לעבודה בתחום.

קורס תכנון פרישה לימודים והרשמה

מעוניינים לקבל את הסילבוס המלא של קורס תכנון פרישה לפנסיה? רוצים להירשם ללימודים במכללה? אתם מוזמנים ליצור קשר עוד היום עם יועצי הלימודים שלנו שישמחו לעמוד לרשותכם.