מה זה פנסיה מוקדמת?

פנסיה מוקדמת היא קצבה המשולמת לעובד שפורש מעבודתו פרישה מוחלטת או חלקית, לפני שהגיע לגיל פרישה. בישראל, גיל הפרישה לגברים הינו 67 ועבור נשים הוא נע בין 62 לבין 65 בהתאם לתאריך לידתן.
ישנם מספר תנאים לקבלת פנסיה מוקדמת. הראשון שבהם הוא שהעובד חייב להיות מבוטח בביטוח פנסיוני. בנוסף, העובד חייב להיות מעל גיל 60 עבור גברים או גיל 62 לנשים. מעבר לכך, העובד חייב לעמוד בתנאים שנקבעו בהסכם העבודה או בחוק.

אנשי מקצוע בתחום תכנון פרישה

ההחלטה על פרישה מוקדמת היא החלטה חשובה שיש לקחת בחשבון את כל ההשלכות שלה, כולל ההשלכות הכלכליות, הבריאותיות והחברתיות. בהתאם לכך, מתכנני פרישה עוזרים ללקוחות לענות על השאלה, האם יש להם מספיק כסף כדי לכסות את הוצאותיכם בגיל הפרישה, ופורשים בפניהם את כל האופציות הקיימות נכון לרגע זה.
תכנון פרישה הוא מקצוע מבוקש בשוק התעסוקה העכשווי. לימודים בתחום עשויים להועיל לרואי חשבון, יועצים פיננסיים וסוכני ביטוח, כמו גם לכל מי שמעוניין להרחיב את הידע והכישורים שלו כדי לעזור לאנשים לפרוש בצורה נכונה כלכלית.

מה זה פנסיה מוקדמת?
הדרך להיות מתכנן פרישה

רוצה להפוך למתכנן פרישה? מכללת Os-Experts בשיתוף עם מכללת אורין שפלטר מציעה קורס מקצועי בתחום תכנון פרישה. הקורס מתקיים בפורמט דיגיטלי או פרונטלי ומעניק ידע וניסיון מעשי בכל מה שקשור לפרישה כלכלית.
במהלך הקורס, המשתתפים לומדים על כל מוצרי החיסכון הפנסיוני הקיימים בשוק, כולל קרנות פנסיה, קופות גמל, ביטוח מנהלים ועוד. הם גם לומדים על האופן הנכון של משיכת הכספים מכל מוצר, ועל דיני העבודה הרלוונטיים לפרישה.
בסיום קורס מאמני פרישה, המשתתפים מקבלים תעודת מתכנן פרישה מטעם המכללה. התעודה מעניקה להם את הידע והכלים הדרושים, כדי להעניק ייעוץ מקצועי ללקוחות העתידיים שלהם.
לפרטים נוספים, פנו אלינו עוד היום.