מחשבון פנסיה תקציבית

פנסיה תקציבית משולמת מתוך תקציבו של המעסיק לעובד, הזכאות לפנסיה תקציבית הייתה בעיקר עבור עובדים בשירות המדינה. כיום מבוטחים חדשים שהצטרפו לאחר שנת 2003 למסגרות הפנסיה המיועדות עבור עובדי המדינה, מבוטחים בפנסיה צוברת. בכל מקרה נתון שבו העובד מעוניין לדעת, בהתאם למסלול שבו הוא מבוטח, מהו הסכום שאותו הוא יקבל לאחר הפרישה, כדאי לבצע תכנון פרישה לפנסיה מדויק בשביל לקבל תמונת מצב מלאה בנוגע לחסכונות הפנסיוניים. תכנון פרישה מאפשר לפורשים לנצל בצורה הטובה ביותר את כספי הפנסיה והפיצויים לטובתם ולטובת בני המשפחה.

ישנם גורמים רבים המשפיעים באופן ישיר על החסכונות הפנסיוניים. אחד הגורמים המשמעותיים ביותר הוא מיסוי כספי פרישה. בהתאם לכך, אחת הדרכים היעילות לקבלת מידע בנוגע להפקדות הפנסיוניות, הוא לבצע את כל החישובים הנדרשים במחשבון פנסיה תקציבית. באמצעות השימוש במחשבון ניתן לחשב את הסכום המשוער של הפנסיה שנקבל לאחר הפרישה ממעגל העבודה. אך גם לאחר החישוב במחשבון פנסיה תקציבית, כדאי להתייעץ עם מומחים למיסוי פרישה לפני קבלת כל החלטה על משיכה של כספי הפיצויים.

אנשי מקצוע בתכנון פרישה

תכנון פרישה חייב להיעשות על ידי איש מקצוע, שיכול לחשב עבור הלקוח את כל החישובים המורכבים הנדרשים, עבור משיכת כספי הפנסיה והפיצויים. מתכנן פרישה טוב צריך להיות בעל מערך מיומנויות שחורג מתכנון פיננסי בסיסי. בהתאם לכך, מתכנני פרישה צריכים להכיר את כל מסלולי הפנסיה והפיצויים הנמצאים כיום בשוק והם חייבים להבין בכל הנושא המורכב של מיסוי פרישה.

מתכנן פרישה מקצועי חייב להבין את היעדים הפיננסיים של הלקוחות שלו, ובעזרתם להרכיב את כל חלקי הפאזל הפיננסיים, בשביל לאפשר ללקוח לפרוש ולשמור על אותה רמת חיים מלפני הפרישה ממעגל העבודה.

מחשבון פנסיה תקציבית
לימודי תכנון פרישה

מגיעים מעולם הפיננסים ומעוניינים להתמקצע בתחום תכנון הפרישה? לא תמצאו מקום מקצועי יותר ממכללת OS Experts. אנחנו המכללה המובילה בארץ בלימודי תכנון פרישה לפנסיה, עם נסיון רב שנים בהוראת התחום. המכללה שלנו עובדת עם טובי המרצים אנשי מקצוע מעולים שבאים מן השטח.

מעוניינים בפרטים נוספים? פנו אלינו עוד היום אל יועצי הלימודים של המכללה.