מענק מוות מס

מענק או תשלום פיצויים עקב מוות הם תשלום הפטור ממס אשר השאירים של האדם מקבלים לאחר פטירתו, ולא תמיד מדובר ביורשים שציין בירושה הנפטר. במקרי מוות, המעסיק מחויב לשלם לבן/ בת הזוג או הילדים של הנפטר את דמי הפיצויים כאילו הוא פיטר אותו מעבודתו, לכן במקרה זה ישנו פטור מס מענק מוות ודמי פיצויים עד לתקרה המוגדרת על פי חוק. החוק מאפשר פטור ממס הכנסה על שתי המשכורות האחרונות עד לתקרה של פי 24,770 ממספר שנות השירות. המענק שאינו חייב במס יחשב כהכנסה אישית של כל יורש באותה שנת מס, ויחויב בשיעורי מס בודדים רגילים ולא יותר מ-40%.

מענק מוות מס

כמו כן, לאחר פטירתו של אדם ישנו תשלום מענק מוות מביטוח לאומי אשר מקבלים אותו גם כן בני הזוג או הילדים של הנפטר, במידה והיה מקבל קצבאות מביטוח לאומי, כמו קצבת זקנה והשלמת הכנסה. בשני המקרים מדובר בתשלומים המגיעים לשאירים בעקבות מקרה מוות מצער של אהובם. כספים אלו יכולים לעזור לבני המשפחה בתשלומים הקשורים להליך הקבורה כמו גם לאפשר להם לקבל את כספי הפיצויים שיאפשרו להם להתאושש כלכלית לאחר פטירתו של הבן המשפחה במידה והיה שכיר.

במכללה המקצועית של OS Experts, שהיא המכללה המובילה בישראל בתחום הכלכלה, מציעים לימודי תכנון פרישה לפנסיה ברמה גבוהה, אשר פונים לאנשי מקצוע כמו יועצי מס, רואי חשבון, סוכני ביטוח, יועצים פנסיונים, מנהלי השקעות, מתכננים פיננסים, כלכלנים, מנהלים ועובדים בכירים מהתחום הפנסיוני.

בכל המקרים בהם מדובר בקבלת מענק מוות או פיצויים עקב מוות של עובד, חשוב לקבל ייעוץ וליווי מקצועי של יועץ פרישה מוסמך, אשר עבר את הכשרתו המקצועית על ידי טובי המומחים בתחום במכללת OS Experts. יועץ פרישה יוכל לעזור בחישוב מס מענק מוות, התנהלות נכונה מול ביטוח הלאומי כמו גם חלוקה נכונה של הכסף בין השאירים. ואם אתם מעוניינים בעצמכם ללוות משפחות ולעזור להם לתכנן את הפרישה שלהם באופן הנכון והמקצועי ביותר מכללת OS Experts זה המקום המקצועי ביותר עבורכם לרכישת כל הידע והניסיון הנדרש לכך.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים על מסלול הלימודים שלנו בתכנון פרישה? מעוניינים לדעת מה מחיר של לימודי תכנון פרישה? פנו אלינו עוד היום אל יועצי הלימודים של המכללה.