משיכת כספי פיצויים ללא פיטורים

האם ניתן למשוך כספי פיצויים?

כאשר עוזבים מקום עבודה, עומדים לרשות העובד כספי הפיצויים שנחסכו במשך השנים. במקרה של פיטורין העובד יכול למשוך את כספי הפיצויים. כמובן שיש הגבלות שונות על גובה המשיכה ועל חלק מהכספים יש לשלם מס כנדרש במסגרת החוק. אך האם ניתן למשוך כספיי פיצויים ללא פיטורין? רוב המומחים לתחום יענו על כך בשלילה. אבל, ישנם מקרים מסוימים שבהם ניתן למשוך את הכספים.

במסגרת חוק פיצויי פיטורים נקבע כי גם עובד שלא פוטר זכאי לתשלום, זאת בהתאם לסעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים. אך בכל מקרה ההמלצה של משרד האוצר היא לא למשוך את הכספים וגם אנשי מקצוע בתחום, מומחים למיסוי ופרישה, מייעצים בדרך כלל להשאיר את הכספים לטובת קצבת הזקנה בעתיד.

בכל מקרה שבו העובד מתלבט בנוגע לניצול של הכספים, כספי פיצויים, תשלומי הפנסיה החודשיים או כל תשלום אחר במסגרת תהליך הפרישה, כדאי מאוד להתייעץ עם מומחים למיסוי ופרישה בשביל לקבל את ההחלטות הנכונות עבור הלקוח ובני משפחתו.

משיכת כספי פיצויים ללא פיטורים
מתכנני פרישה, עזרה בניהול של כלכלת המשפחה

מתכנני פרישה עוזרים ללקוח לשמור על אותה רמת חיים מלפני הפרישה. בהתאם לכך, הם עוזרים ללקוחות בניהול נכון של כלכלת המשפחה. המתכננים עוברים על כל מסלולי הפנסיה והפיצויים של העמית ובודקים מהם ההטבות המגיעות להם במסגרת החוק ומהם התנאים האידיאליים לניצול נכון של הכספים.

תכנון פרישה הוא מקצוע מבוקש במכללות השונות ברחבי הארץ. קורס תכנון פרישה אינטרנטי מתאים במיוחד עבור עצמאים מהתחום הפיננסי והפנסיוני, המעוניינים להגדיל את מעגל הלקוחות ובהתאם את ההכנסה. במכללה שלנו אנחנו מלמדים כבר שנים רבות תוכנית לימודים מקיפה בתחום עם דגש מיוחד על הכשרה מעשית לעבודה. בהתאם לכך, אנחנו עובדים עם מרצים מעולים, אנשי מקצוע שבאים מן השטח ועברו אצלנו הכשרה להוראה במכללה.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים? פנו אלינו עוד היום אל יועצי הלימודים של המכללה.