נוסחת השילוב ונוסחת הקיזוז

בהתאם לתיקון 190קצבה מזכה לפקודת מס הכנסה אשר נחקק בשנת 2012 עובדים שהגיעו לגיל פרישה, והחליטו לא למשוך את הכספים שנחסכו בקופות הגמל, יהנו מקצבה גבוהה יותר בעתיד. פורשים שהחליטו לא למשוך את הכספים, נהנים מפטור ממס הכנסה על כספי החסכונות הפנסיוניים. בהתאם לכך, נוסחת הקיזוז היא הנוסחה שלפיה מחשבים את הפטור המגיע לפורשים ממס הכנסה. לפני תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, הייתה בשימוש נוסחת השילוב שהפכה בשלב מאוחר יותר לנוסחת השילוב הישנה. בהתאם לנוסחה זאת שיעור הפטור ממס חושב בהתאם לתקרת הקצבה המזכה או על פי הקצבה בפועל.

נוסחת השילוב ונוסחת הקיזוז
הטבות מס בגיל פרישה

עובדים שהגיעו לגיל פרישה זכאים להטבות מס על ייעוד הכספים לקצבה החודשית בעתיד, ולהטבות נוספות במסגרת החוק. בשביל להבין לעומק כיצד לנצל בצורה הטובה ביותר את כספי הפנסיה והפיצויים, ואיך לקבל את כל ההטבות המגיעות לעמית מטעם מס הכנסה, צריך ידע מקצועי מעמיק. ידע בתכנון פרישה אינו נמצא ברשותו של העובד הרגיל. לכן, במקרים רבים עובדים פונים למתכנני פרישה, בשביל לקבל החלטות מתאימות בכל הנוגע לחסכונות הפנסיוניים.

תפקידו של מתכנן הפרישה הוא לעבור עם הלקוחות על כל החסכונות עבור הפנסיה ועל כספי הפיצויים ולבנות תוכנית פיננסית מסודרת עבורו. בהתאם לכך, ייעוץ פרישה עוזר לפורשים לשמור על אותה רמת חיים מלפני היציאה לגמלאות.

לימודי תכנון פרישה

לימודי תכנון פרישה לפנסיה מתאימים עבור אנשי מקצוע מהתחום הפנסיוני והפיננסי, המעוניינים להוסיף עוד נדבך משמעותי לעסק הפרטי שלהם. הלימודים מתקיימים במתכונת פרונטלית או דיגיטלית, והם מתמקדים בהקניית כלים פרקטיים לעבודה בתחום. במהלך הלימודים תרכשו ידע מקיף בנוגע לכל המוצרים הפנסיוניים ותלמדו איך למשוך את הכספים מכל מוצר.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים על מסלול הלימודים שלנו בתכנון פרישה? פנו אלינו עוד היום אל יועצי הלימודים של המכללה.