פטור ממס הכנסה על פנסיה

בעת הגעתכם לגיל הפרישה אתם מתחילים לקבל קצבה חודשית קבועה, המגיעה לכם מקרן הפנסיה שלכם. על פי חוק ישנה קצבה מוכרת אשר פטורה מתשלום מס, מאחר וכבר שולם המס עבורה בעת הפקדתה, ואילו ההפרש הנותר המשולם לכם כקצבה חודשית מחויבת בתשלום מס. יחד עם זאת, אם לא נוצל הפטור על הקצבה המזכה בפטור ממס, לא כהיוון קצבה לסכום חד פעמי ולא כפטור ממס הכנסה על הקצבה החודשית, ניתן לבקש לנצל את הפטור לטובת היוון קצבה מורכת פטור ממס וכך במקום לשלם 15% מס על רווח נומינלי, לא ישולם מס כלל.

פטור ממס הכנסה על פנסיה

תהליך קיבוע זכויות הוא זה שנועד להעניק הטבות מס לאנשים שהגיעו לגיל פרישה. כאשר אדם מגיע לגיל פרישה ומתחיל לקבל קצבה, הוא זכאי להקלות במס הכנסה, שבהן יוכל לנצל עבור קצבאות פרישה, משיכת פיצויים, היוון קצבה פטור ממס או לטובת פטור מתגמולי פרישה חודשיים. כל אחד בוחר כיצד לנצל את הטבות המס החל מגיל פרישה והבחירה נעשית על ידי קיבוע זכויות. בחירה זו נעשית בהתאם לתיקון 190 לפקודת מס הכנסה. תיקון זה מסדיר את הבחירה בין פטור ממס על קצבה מוכרת ופטור ממס על הפנסיה המזכה לבין היוון הפנסיה המזכה.

במכללה שלנו אנחנו מלמדים כבר שנים רבות קורס ניהול פרישה. הקורס מיועד ליועצי מס, רואי חשבון, סוכני ביטוח, יועצים פנסיונים, מנהלי השקעות, מתכננים פיננסים, כלכלנים, מנהלים ועובדים בכירים מהתחום הפנסיוני.

כפי שניתן להבין תהליך הפרישה הוא לא תמיד פשוט וקל, במיוחד בכל הנושא הנוגע בכספי הפנסיה שלכם. במקרה זה ליווי וייעוץ מקצועי של יועץ פרישה מוסמך הוא הכרחי. אל תתפשרו על המקצועיות של יועץ פרישה! יועץ פרישה חייב להיות בעל כל הידע נחוץ לביצוע החישובים הנכונים, הערכת סיכונים, הבנת המצב האישי והמשפחתי שלכם ומתוך כך, להיות בעל יכולת להוביל אתכם בקבלת ההחלטות המשתלמות והנכונות ביותר עבורכם. אז אם אתם זקוקים לליווי מקצועי של יועץ פרישה, פנו לבוגרי מכללת OS Experts כי רק הם יעמדו בכל הדרישות שלכם.