פנסיה תקציבית מס הכנסה

תשלומי מס הכנסה על פנסיה תקציבית

עובדים בשירות המדינה, בוטחו בפנסיה תקציבית עד שנת 2003. בהתאם לכך, גמלאים שהצטרפו למערכת הציבורית עד סוף שנת 2022 מבוטחים עדיין בפנסיה תקציבית. התשלום מתבצע על ידי המעסיק כך שבכל שנה העובד צובר תוספת של 2% עד התשלום המקסימלי של 70%. התשלום המקסימלי נקבע מהשכר הקובע, משכורת היסוד והתוספות הקבועות שעל המעביד לשלם לעובד סמוך לפרישתו לגמלאות.

אחת השאלות המרכזיות של לקוחות המבוטחים במסגרת פנסיה תקציבית, היא האם הם צריכים לשלם מס הכנסה על הכספים. התשובה הקצרה היא כן, אבל בפועל צריך לבדוק לעומק כל מקרה לגופו. צריך לברר כיצד ניתן לחסוך בתשלומי המיסים או לקבל פטור ממס על חלק מהכספים. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להתייעץ עם יועץ לתכנון פרישה, בשביל לבדוק מהן הזכויות המגיעות ללקוח במסגרת החוק. יועצי פרישה יכולים לחסוך בכספים ניכרים ללקוח על תשלומי המס הנדרשים ולאפשר לו לפרוש בכבוד.

פנסיה תקציבית מס הכנסה
יועצי מס ורואי חשבון מומחים לפרישה

יועצי מס ורואי חשבון מומחים לפרישה עוזרים ללקוחות לקבל את ההחלטות הנכונות בנוגע לכספי הפנסיה והפיצויים. היועצים יושבים ביחד עם הלקוח ועוברים לעומק על כל המסלולים הפנסיוניים, ועל ההפקדות שנעשו במשך השנים. בהתאם לכך, הם בונים תוכנית כלכלית מסודרת לניצול נכון של כל הכספים, ומאפשרים ללקוח לבחון את האופציות העומדות לפניו. המטרה של היועצים היא לעזור ללקוח לבחור בצורה מתאימה את האופן שבו הוא מעוניין לנצל את כספי הפנסיה והפיצויים.

מתכנני פרישה מקצועיים הם מצרך מבוקש מאוד בשוק העבודה, והלימודים בתחום מתאימים במיוחד עבור אנשי מקצוע מהתחום הפיננסי והפנסיוני כולל בתחום הביטוח, המעוניינים להגדיל את מעגל הלקוחות ואת ההכנסה.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים על מסלול קורס תכנון פרישה מקוון שלנו בתכנון פרישה? פנו אלינו עוד היום אל יועצי הלימודים של המכללה.