קיבוע זכויות 161ד

להורדת טופס 161 לחצו כאן

קיבוע זכויות מאפשר לאנשים שהגיעו לגיל הזכאות, 62-65 עבור נשים בהתאם לתאריך הלידה שלהם, ו-67 עבור גברים, המקבלים קצבת פנסיה ממקור כלשהו, לקבל פטור ממס על כספי הפנסיה. לשם קבלת פטור ממס על העמיתים להגיש טופס 161ד למס הכנסה. בהתאם לעדכון האחרון משנת 2022 הסכום המירבי שניתן לאחר קיבוע זכויות עומד על 4503 ש”ח.

אחת ההחלטות המשמעותיות ביותר בכל הנוגע לקיבוע זכויות, היא כיצד לנצל את הפטור ממס. ישנם כמה דרכים לניצול הפטור על ידי משיכת פיצויים פטורים, משיכת תגמולים קצבתיים בפטור ממס מה שנקרא היוון קצבה או באמצעות פטור ממס על הפנסיה החודשית. בשביל לקבל את ההחלטה המתאימה ביותר, כדאי מאוד להתייעץ עם מומחים למיסוי פרישה. מתכנני פרישה יושבים ביחד עם הלקוח ובודקים לעומק את כל מסלולי הפנסיה הנמצאים ברשותו ואת כספי הפיצויים. ביחד עם הלקוח הם מחפשים את הדרכים הטובות ביותר לנצל את הפטור ממס ולבנות תוכנית כלכלית מסודרת לשנים הבאות. קורס תכנון פרישה נלמד במכללות השונות ברחבי הארץ והוא מכשיר אנשי מקצוע בתחום הפנסיוני והפיננסי לעבודה בתחום.

קיבוע זכויות 161ד

תכנון פרישה לימודים והכשרה לעבודה

במכללה שלנו יש לנו מסלול מיוחד בתכנון פרישה, המכשיר אתכם לעבודה בתחום. מטרת ההסמכה שלנו היא להכשיר אתכם למתן שירות מקיף וכולל ללקוחות, בכל רבדי המקצוע. פרישה מעבודה כוללת בתוכה ארבעה רבדים מרכזיים שכולם נלמדים במסגרת ההכשרה שלנו בתחום. במהלך קורס ניהול פרישה נעבור על כל המסלולים הנמצאים כיום בשוק, נעמיק בכל הנוגע למיסוי פרישה ותכנון מס נכון לפני היציאה לגמלאות, נלמד על צרכי המשפחה ועל תכנון נכון של כלכלת המשפחה ונלמד את כל דיני העבודה הקשורים לתחום.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים? פנו אלינו עוד היום אל יועצי הלימודים של המכללה.