קצבה מזערית 2023 תיקון 190

קצבה מזערית 2023 תיקון 190 היא סכום קצבת הפנסיה החודשית המינימלי שזכאי לו אדם שהגיע לגיל פרישה (60 לנשים ו-67 לגברים) ואשר הפקיד כספים לפנסיה במסגרת תיקון 190. סכום קצבה מזערית 2023 תיקון 190 עומד על 4,850 ש”ח לחודש. על מנת להיות זכאי לקצבה, על העובד לעמוד בתנאי סף, הראשון שבהם הוא הגעה לגיל פרישה (60 לנשים ו-67 לגברים), והשני הינו החזקה בחשבון פנסיה במסגרת תיקון 190 עם צבירה של לפחות 37,224 ש”ח לשנה (הצבירה המוטבת).
במידה והעובד עומד בתנאי הסף, הוא יהיה זכאי לקצבה מזערית, גם אם הוא לא צבר מספיק כספים בחשבון הפנסיה שלו כדי לקבל קצבה גבוהה יותר. חשוב לציין, כי סכום הקצבה המזערית צפוי לעלות בשנים הקרובות, בהתאם לאינפלציה.

מדוע מומלץ להיוועץ במתכנני פרישה?

פרישה מעבודה היא צעד משמעותי בחיים, בעל השלכות כלכליות רבות. על מנת לקבל החלטות מושכלות בנושא הפרישה, חשוב להיוועץ באיש מקצוע מומחה בתחום. בהתאם לכך, חל ביקוש רב בשירות של מתכנני פרישה מקצועיים שלמדו את התחום לעומק.
מתכנן הפרישה בוחן את הנתונים הפיננסיים של הפורש, את הצרכים הכלכליים שלו, ואת המטרות שלו לתקופה שלאחר הפרישה. יועצי פרישה עוזרים לפורשים לחסוך כסף משמעותי. מתכנן הפרישה מסייע לפורשים להגדיל את החיסכון הפנסיוני שלהם, לנצל הטבות מס, ולקבל החלטות מושכלות בנוגע להשקעות.
תכנון פרישה הוא תחום מתפתח ומשתנה, והביקוש לשירותים בתחום זה צפוי רק לגדול בשנים הקרובות. אנשי מקצוע בתחום הפיננסיים המעוניינים להרחיב את הידע וההתמחות שלהם, יכולים למצוא בתחום זה הזדמנות מצוינת לפתח קריירה חדשה או להגדיל את ההכנסה החודשית שלהם.

קצבה מזערית 2023 תיקון 190
מכללת Os-Experts, הדרך שלכם להיות מתכנני פרישה

מכללת Os-Experts, בשיתוף פעולה עם מכללת אורין שפלטר, מציעה קורס תכנון פרישה מקצועי ומקיף. קורס יועץ פרישה מתאים לאנשים המעוניינים להפוך למתכנני פרישה ולסייע ללקוחותיהם להגיע לפרישה נוחה ומספקת מבחינה כלכלית. הקורס מתקיים בשני מסלולים, פרונטלי או דיגיטלי. המסלול הפרונטלי מתקיים במכללת Os-Experts עצמה, והמסלול הדיגיטלי מתקיים בהתאם לזמינות המשתתפים. במהלך הקורס, המשתתפים רוכשים ידע מעשי ויסודי בתכנון הפרישה.
מעוניינים לקבל פרטים נוספים על הקורס? פנו אל יועצי הלימודים של מכללת Os-Experts. הם ישמחו לעמוד לרשותכם ולענות על כל שאלה.