רצף פיצויים או רצף קצבה

רצף פיצויים ורצף קצבה מאפשרים לעובד להשאיר את כספי הפיצויים לטובת הפנסיה החודשית בשעת הזקנה. הבחירה באחת מן האופציות מתבצעת באמצעות טופס 161א שעל העובד להגיש בעת עזיבת מקום עבודה. הסעיף המתאים בטופס 161א הוא סעיף 5.

להורדת טופס 161 לחצו כאן

ההבדל בין רצף פיצויים לרצף קצבה הוא משמעותי והוא משפיע על משיכת הכספים בעת פרישה ממעגל העבודה. רצף פיצויים מאפשר לעובד לדחות את מועד משיכת כספי הפיצויים. אבל, הוא מחייב את העובד למשוך אותם באופן חד פעמי בשעת הפרישה. המטרה היא לדחות את תשלומי המס על הפיצויים כעת, בתקווה לתשלומי מס נמוכים יותר בעתיד. רצף קצבה מאפשר לעובד להשאיר את הכספים בקופות הגמל, למען משיכה עתידית בשעת הפרישה. במסגרת רצף קצבה ניתן למשוך את הפיצויים כקצבה חודשית מדי חודש בחודשו.

רצף פיצויים או רצף קצבה

מה עדיף רצף פיצויים או רצף קצבה?

בשביל לקבל החלטה מתאימה בנוגע לכספי הפיצויים, צריך להבין בצורה מלאה בכל ענייני המיסוי על הכספים. אי אפשר לקבל החלטה כללית בנוגע לרצף פיצויים או קצבה, צריך לדון בכל מקרה לגופו בנפרד. אופציה נוספת העומדת בעת עזיבת מקום עבודה, היא כמובן למשוך את כל כספי הפיצויים מיידית, ולשלם על כך מס חלקי או מלא. בכל מקרה נתון כדאי מאוד להתייעץ עם מומחים למיסוי ופרישה שיעזרו ללקוח לקבל את ההחלטה הנכונה.

מומחה למיסוי פרישה

מתכנני פרישה מקצועיים הם אנשי מקצוע בתחום הפיננסי והפנסיוני, שעברו הכשרה מיוחדת בקורס ייעוץ פרישה. הדגש החשוב ביותר בכל הנוגע לנושא הוא מיסוי פרישה. מומחה למיסוי פרישה יכול לחסוך עבור הלקוחות תשלומים מיותרים לרשויות המס, ולאפשר להם לפרוש בכבוד. בהתאם לכך, אנשים רבים פונים למתכנני פרישה לפני קבלת החלטות חשובות בנוגע לכספי הפנסיה והפיצויים. במכללה שלנו אנחנו מכשירים מתכנני פרישה לעבודה עם לקוחות, ומקנים לכם את כל הכלים הנדרשים לעשות זאת בהצלחה יתרה.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים? פנו אלינו עוד היום אל יועצי הלימודים של המכללה.