תיקון 5 – חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל)

תיקון 5 – חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל) הוא חוק שנועד לתת לקופות הגמל הישראליות, כלים חדשים להתמודד עם אתגרים פיננסיים בתחום חיסכון ארוך טווח.
החוק עבר תהליכי דיון והיוועצות רבים במהלך תהליך ההכנה וההסדרה שלו. מטרתו העיקרית היא להגביר את השקיפות, והאחריות הפיננסית של קופות הגמל, על מנת לשפר את הביצועים שלהן ולהגן על קרנות החיסכון של הציבור.

אחד השינויים המרכזיים שהוכנס על ידי תיקון 5 הינו הקמת רשות לפיקוח על שירותי החיסכון בקופות גמל. הרשות תהיה ארגון מקצועי ומוסמך שישמש כגוף הפיקוח הראשון והמרכזי על קופות הגמל, במטרה להבטיח את תפעולן התקני ואת היכולת שלהן לשמש את ענייני הציבור.

בהתאם לתיקון 5, החוק מחייב את קופות הגמל לבצע חיזוי כלכלי ברמה סטנדרטית ומקובלת, על מנת לשקף את הסיכונים הכלכליים בהם נמצאת הקופה ולהבטיח את היכולת שלה לשלם את הכספים בעת הפרישה.

תיקון 5 - חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל)
מהו תפקידם של מתכנני הפרישה

ההחלטות הכלכליות המתקבלות בזמן הפרישה הינן בעלות השפעות מרחיקות לכת על הפורש ועל הסטטוס הכלכלי שלו. לפיכך, חשוב ביותר להיוועץ באיש מקצוע שיכול לתת הכוונה מקצועית. מתכנני פרישה יכולים להבהיר באופן מונגש את האופציות הקיימות בידי הפורש, וזאת על מנת שהחלטות שיקבל תהיינה מיטיבות עמו. כחלק מהתהליך, מתבצעת סקירה כוללת של כל האפשרויות הזמינות, והפורש מקבל הסבר מפורט לגבי המשמעויות הפיננסיות של כל החלטה.

קריירה חדשה של מתכנני פרישה במכללת Os-Experts

על מנת לעבוד בתור מתכנן פרישה, יש צורך בהכשרה מקצועית. המכללה שלנו מציעה קורס ייעודי בתחום תכנון פרישה. בתור בוגרי קורס תכנון פרישה אתם רוכשים את כל הכלים הדרושים והידע הפרקטי לשם עבודה עם לקוחות. נושאי הקורס כוללים, בין השאר, את מוצרי החיסכון הפנסיוני, אופן משיכת הכספים מכל מוצר פנסיוני ודיני העבודה הרלוונטיים לתחום.

אם אתם רואים את עצמכם מתפתחים בתחום, פנו עוד היום אל היועצים של המכללה שישמחו לענות על כל שאלה.