תקרת קצבה מזכה לפי שנים

קצבה מזכה הינה למעשה קצבה אותה משלמים מתשלומים אשר בעת הפקדתם נהנו מהטבת מס, ועל כן קצבה מזכה חייבת במס. הקצבה משולמת מתשלומי המעסיק במידה ומדובר בפנסיה תקציבית, או לסירוגין היא משולמת מכספי קופת גמל כולל קצבת אובדן כושר עבודה.
קצבה מוכרת הינה קצבה שמגיעה מתשלומים שעליהם כבר שולם מס, ולכן המשיכה שלהם בתור קצבה הינה פטורה ממס. קצבה מוכרת לא מתייחסת לפנסיה תקציבית או לתוכניות הפנסיה הוותיקות.
משיכה של כספים כקצבה מזכה חייבת במס שולי. יחד עם זאת, יש אפשרות לקבל פטור על קצבה מזכה עבור אלה שהגיעו אל גיל הזכאות. הפטור הזה מחושב בדרך כלל באמצעות נוסחת הקיזוז.
תקרת קצבה מזכה היא למעשה הסכום המרבי שעבורו ניתן לקבל פטור עבור מי שהגיע לגיל הזכאות או עבור מי שפרש בעקבות נכות קבועה של 75% ומעלה. נכון לשנת המס הנוכחית, 2023 תקרת קצבה מזכה עומדת על 9,120 ₪.
בכל מקרה נתון, בין אם מדובר בקצבה מזכה או מוכרת, פורשים רבים פונים למתכנני פרישה מקצועיים בשביל לקבל החלטה על משיכת הכספים.

תקרת קצבה מזכה לפי שנים
הסיבה שבגללן חשוב להיעזר במתכנני פרישה

במציאות של ימינו, קיים צורך אמיתי לבקיאות בתחום הפרישה. אי לכך, לימודים בתחום זה יכולים להועיל במידה רבה לרואי חשבון ויועצי מס, כמו גם לסוכני ביטוח ולכל מי שמעוניין למנף את הידע הפיננסי שלו על מנת להעניק ללקוחותיו את ההזדמנות ליהנות מפתרונות מותאמים לתקופת הפרישה שלהם ועל הדרך להכפיל את ההכנסה החודשית.

מכללת Os-Experts מכשירה מתכנני פרישה מקצועיים

קורס מיסוי פרישה שלנו הינו קורס ייעודי בתחום תכנון פרישה. ההכשרה כוללת את כל הכלים הפרקטיים והידע הדרושים לכם לעבודה עם לקוחות. מעבר לכך, אנו שמים דגש רב על כלל מוצרי החיסכון הפנסיוני, כך שכבר בתום הלימודים תוכלו ליישם את הידע שלכם בכל הקשור למשיכת הכספים מכל מוצר.

אם אתם מעוניינים לשמוע פרטים נוספים, דברו עוד היום עם יועצי הלימודים של המכללה.