תקרת קצבה מזכה 2023

קצבה מזכה היא קצבה המשולמת לעובד מתשלומים אשר קיבלו הטבות מס בעת ההפקדה שלהם. לכן, קצבה מזכה חייבת במס הכנסה. במקרה של פנסיה תקציבית הקצבה משולמת מתשלומי המעסיק. חשוב לזכור כי החל משנת המס של 2003 עובדים חדשים אינם מבוטחים יותר בפנסיה תקציבית אלא בפנסיה צוברת! במקרים אחרים הקצבה משולמת על ידי קופות גמל הכוללות את קרנות הפנסיה וביטוחי המנהלים.

תקרת קצבה מזכה מאפשרת לעובדים לחשב את הפטור המקסימלי על תשלומי מס הכנסה. בשנת המס הנוכחית 2023, תקרת הקצבה המזכה עומדת על סכום של 9120 ש”ח. בהתאם לכך הפטור המקסימלי על הקצבה הוא 4742 ש”ח, על פי חישוב של 9120 ש”ח כפול שיעור הפטור הכולל בשנה זאת העומד על 52%.
לצד תקרת הקצבה המזכה, ישנן גם תקרות ניכויים שמוגבלות בהתאם לסוגי התוספות וההטבות השונות. אלה יכולות להשפיע על הסכום המינימלי של הקצבה שעובד יכול לקבל. במקרה של חריגה מתקרות הניכויים, ייתכן שהעובד יידרש לשלם מס הכנסה נוסף על הסכום העודף.

תקרת קצבה מזכה 2023

תכנון פרישה לפני היציאה לגמלאות

אחד הדברים המשמעותיים ביותר לפני היציאה לגמלאות הוא תכנון פרישה. מתכנני פרישה מקצועיים עוזרים ללקוחות לנהל את כל החסכונות הפנסיוניים שלהם, ולנצל בצורה הטובה ביותר את כל הטבות המס המגיעות להם מטעם המדינה. תכנון פרישה הוא מקצוע מבוקש ביותר והוא מתאים במיוחד עבור רואי חשבון, יועצי מס, סוכני ביטוח ואנשי מקצוע נוספים מהתחום הפיננסי המחפשים אחר דרכים יצירתיות להגדלת מעגל הלקוחות וההכנסה.

רוצים ללמוד תכנון פרישה?

במכללה שלנו מבית אורין שפלטר אנחנו מלמדים קורס לימודי תכנון פרישה, המכין אתכם בצורה מלאה לעבודה בתחום. הלימודים מתקיימים במתכונת פרונטלית או דיגיטלית, והם כוללים תרגול מעשי ולימוד תיאורטי מעמיק של כל הנושאים הנדרשים. במהלך הקורס תלמדו על כל מסלולי החסכונות הפנסיוניים ועל מיסוי פרישה, ותתנסו בניתוח פיננסי של כלכלת המשפחה. כמו כן, תרכשו ידע מקיף בנוגע לכל התחום הביורוקרטי והמשפטי הקשור לנושא.

מעוניינים להצטרף אלינו אל מסלול הלימודים שלנו בתכנון פרישה? פנו אלינו עוד היום אל יועצי הלימודים של המכללה.